vrijdag 17 juli 2015

De laatste provincie Galicië

Eerst nog wat foto's van gisteren
De hei in bloei
Puerto del Pola
Embalse van Grandas de Salime 

Vandaag wordt het een klimdag over 4 "cols", en dat is na gisteren misschien wel te veel. Maar we staan gelijk met de wandelpelgrims op en vertrekken voor 8 uur, daardoor kunnen we extra pauzes in vullen. We willen graag Lugo halen waar we weer op een camping rekenen.       Achtereenvolgens beklimmen we de Alto de Acebo (1050m), Alto de Cerredo (960m), Alto de Fontaneiro (936m) en de Alto de Baqueriza (836m) en dat elke keer vanaf ongeveer 500/600 meter, dus veel klimmeters en weer met prachtige uitzichten, maar ook na de laatste was het meteen over, we gaan weer naar een grotere stad. De camping is er niet en gelukkig is er voldoende ruimte in de auberghe de Peregrinos.  Dit keer een heel nieuwe met goede voorzieningen. Na 78km hebben we Lugo gehaald en kunnen we de komende 2 dagen relaxed naar Santiago de Compostela fietsen.
Een van de prachtige uitzichten 

2 opmerkingen:

  1. Op basis van jullie reisverslag heb ik mijn Caminosite (https://perfietsnaarsantiago.wordpress.com) aangevuld met het Spaanse reisschema dat jullie hebben afgelegd. Als idee voor pelgrims die op zoek is naar een uitdagend alternatief voor de Francés. Ik heb jullie verslagen met plezier gelezen en me daarbij alleen afgevraagd waarom in de verslagen een albergue (de peregrinos) vrij consequent 'augberghe' wordt genoemd, ;-).
    Dank voor het 'lenen' van jullie reisschema.
    Mat Knaapen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mat,
    Het lijkt er op dat ik mijn antwoord heb verwijderd, dus toch maar even updaten. Volgens mij had ik zo iets geschreven als fijn dat je ons gevolgd hebt en dat ik bij thuiskomst wel een keer naar je Caminosite zal kijken. We hebben augberghe er in gehouden naar aanleiding van onze eerste camino in 2010, toen een Spaanse hospitalero dit zo voor ons heeft opgeschreven.

    BeantwoordenVerwijderen